flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ керівника апарату

Ярмолинецького районного суду

25 квітня 2025 року № 2/02-07 

 

Порядок

роботи зі скаргами державних службовців

Ярмолинецького районного суду Хмельницької області

щодо можливого порушення наданих їм Законом України «Про державну службу»

прав або виникнення перешкод у реалізації права на державну службу

(за статтею 11 Закону України «Про державну службу»)

 

І. Загальні положення

 У цьому Порядку визначено процедуру розгляду скарг державних службовців Ярмолинецького районного суду Хмельницької області щодо можливого порушення наданих їм Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889) прав або виникнення перешкод у реалізації права на державну службу у Ярмолинецькому районному суді Хмельницької області.

ІІ. Подання скарги державним службовцем

  1. Відповідно до частини першої статті 11 Закону № 889 у разі порушення наданих цим Законом прав або виникнення перешкод у реалізації таких прав державний службовець у місячний строк із дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про це, може подати керівнику апарату суду або особі, яка виконує його обов’язки (далі – керівник державної служби), скаргу із зазначенням фактів порушення його прав або перешкод у їх реалізації.
  2. Скарга подається у письмовій довільній формі без будь-якого інформування, погодження або візування безпосереднім керівником державного службовця чи іншими посадовими особами.

Скарга подається особисто або надсилається поштовим відправленням із описом вкладення та повідомленням про вручення, або на загальну електронну скриньку суду. У разі  надсилання скарги відлік строку її розгляду розпочинається з моменту фактичного отримання її судом.

  1. У скарзі, зокрема, рекомендується зазначати:

найменування посади та власне ім’я, прізвище керівника державної служби, якому подається скарга;

інформацію про державного службовця (прізвище, ім’я та по батькові
(за наявності), найменування посади, зворотна адреса);

факти, що призвели до порушення прав державного службовця, встановлених Законом № 889, або створили перешкоди у їх реалізації, інші обставини, що підтверджують викладені факти;

посаду особи, дії (бездіяльність) якого (якої), на думку державного службовця, призвели до порушення наданих Законом № 889 прав або створення перешкод у реалізації таких прав;

за наявності ‒ рішення або копії рішень, які приймалися з цього
(або пов’язаного з ним) питання за зверненнями державного службовця раніше, а також копії інших документів, що можуть свідчити про порушення прав державного службовця;

вимогу про поновлення прав та/або усунення перешкод у їх реалізації.

Якщо державний службовець ставить вимогу про утворення комісії для перевірки викладених фактів, про це також зазначається у скарзі.

  1. Реєстрація скарг здійснюється канцелярією суду в автоматизованій системі документообігу суду у порядку, встановленому Інструкцією з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженою Наказом Державної судової адміністрації України 20 серпня 2019 року № 814 (у редакції наказу Державної судової адміністрації України від 17 жовтня 2023 року № 485).

III. Комісія для перевірки викладених у скарзі державного службовця фактів

  1. Відповідно до абзацу другого частини першої статті 11 Закону № 889 державний службовець у скарзі може вимагати від керівника державної служби утворення комісії для перевірки викладених у ній фактів (далі – Комісія).
  2. Комісія утворюється у складі не менше трьох осіб. Кількісний та персональний склад Комісії затверджується наказом керівника державної служби.
  3. До складу Комісії включаються:

- працівники, визначені керівником державної служби з числа державних службовців апарату суду;

- представники державного службовця, визначені ним із числа державних службовців апарату суду.

  1. Результати перевірки Комісією фактів, зазначених у скарзі, викладаються у висновку Комісії, у якому наводяться відомості, що мають значення для повного й об’єктивного розгляду керівником державної служби скарги, зокрема чи мали місце обставини, що підтверджують наявність чи відсутність факту (фактів) порушення прав державного службовця або створення перешкод у їх реалізації.
  2. У разі встановлення факту або фактів порушення у висновку Комісії зазначається:

- наявність порушення певного, з числа передбачених статтею 7 Закону № 889, права (прав) або створення перешкод у їх реалізації із відповідним обґрунтуванням та посиланням на положення відповідних нормативно-правових актів;

- рекомендації щодо заходів, спрямованих на поновлення прав державного службовця та/або усунення перешкод у їх реалізації.

  1. Висновок підписують усі члени Комісії. Члени Комісії можуть викласти свою окрему думку, що додається до висновку.
  2. Висновок Комісії надається для ознайомлення державному службовцю.

IV. Розгляд скарги та прийняття рішення керівником державної служби

  1. Керівник державної служби відповідно до частини третьої статті 11
    Закону № 889 не пізніше 20 календарних днів із дня отримання скарги зобов’язаний надати державному службовцю обґрунтовану письмову відповідь.
  2. Під час розгляду скарги керівник державної служби аналізує факти та аргументи, наведені в скарзі і доданих до неї документах, а також висновки та пропозиції комісії, створеної для перевірки викладених у ній фактів (у разі її утворення).
  3. Інформація або документи за результатом розгляду скарги доводяться до відома державного службовця відповідно до вимог статті 91 Закону № 889 шляхом їх вручення особисто або надсилання поштою за адресою місця проживання/перебування, або на його адресу електронної пошти чи з використанням інших засобів телекомунікаційного зв’язку за наявними в особовій справі контактними даними.

Інформація або документи, надіслані поштою, в тому числі електронною, чи шляхом передачі з використанням інших засобів зв’язку вважаються такими, що доведені до відома державного службовця на п’ятий календарний день з моменту їх відправлення.

  1. У разі виявлення порушень прав державного службовця або створення перешкод у їх реалізації керівник державної служби невідкладно вживає всіх заходів щодо поновлення порушених прав державного службовця та/або усунення перешкод у їх реалізації.

V. Порядок оскарження

У разі неотримання обґрунтованої відповіді на скаргу в установлений частиною третьою статті 11 Закону № 889 строк або незгоди з відповіддю керівника державної служби державний службовець відповідно до частини четвертої статті 11 Закону № 889 може звернутися з відповідною скаргою до суду.